LONTARAN KATA

Keindahan dunia bukan kekal..tp keimanan di dada menjadi kayu ukur sejauh mana kita berpegang kepada agama Islam yang satu dan mentaati perintah ALLAH yang Maha Esa


Friday, October 30, 2009

CuKuR JaMbUl FaRissss


     Sowy kerana lambat mengupdatekan diri dengan blog...bknnye ape...busy tahap gaban...maklumlah...pekse dah mula...Rabu hari tu bermulalah detik permulaan atau penstartan kertas finale aku...wawawa...
    X pe walau lamabt atau cepat...aku tetap nak citer tentang majlis kenduri cukir jambul anak sedra aku yang no 3 ni...Muhammad Faris Iman B. Mohd Nawar...semuanya bermula...
    ok, seperti yg aku citekan sebelum ni, pada hari sabtu hari tu...aku and the geng telah berlepas pulang ke Kuantan. araoud kul 6 petang, kitaorg sampai Kuantan bandar terindah...hahahha...indah ke??? hermph hanya mereka yang taw... indah ke Syima, Irah, Dwe n Razi???...hihihi

    Mlm itu, setelah mandi n makan, kitaorg beramai2 telah merayap ke bandar kuantan..mula2 kitaorg g East Coast Mall (ECM)... setelah puas merayau n meronda...di ECM -padahal sekejap je coz dh nk tutup..wawawwa...kitaorg mengubah hala tuju ke TC a.k.a Teluk Cempedak..kat sini pantai sebenarnya...aku pun brlah mlm tu first time kuar malam ke situ tnpa di temani family...mati guei kalau mak tahu...hahahhaha...xpe demi kawan2...senyap sudah. Ramai jgk bdk junior aku merayau kat situ....lupa TC tu mmg tmpt lepak diorg...wawawawa...setelah puas merayau...kitaorg mengubah haluan ke gerai mamak kat ALIF..oklah tmpt ni...tp layanan kurang memuaskan..hampeh lah sikit...tersalah tempat..huhuhu..xpelah yg pentig sume leh jalan...setelah sumenye setle..kitaorg pun bertolak balik ke rumah...kul 12.00 mlm kitaorg tiba kat rumah aku..kul 3..bdk2 ni baru masuk tido..aku..x tido lagi...jgn hrplah aku nk tido awal..apa lagi anime lah keje aku...ila gian...dah berapa lama x tgk..tp syg gege no ge..cite favorite aku x smpt tgk coz dh hbs...adus..
     okeh..enough with that story morry...now we go to our next day...tepat kul 6 pagi...mak aku dah memulakan sirennya membunyikan alarm biological aku.. walaupun mengantuk tahap dewa punya cipan..terpakse lah bangun jgk...klu x...sakit dowh telinga aku mendengar bebelan ibuku yang tercintan ni...huhuhuhu.x sanggup...
     Majlis pada pagi tu di mulakan pada pukul 11..sebelum pukul tu, kelam kelibut jugak aku menolong my mum wat keje..huhuhu...gila penat...tetapi semuanya berbaloi...coz aku dapat lihat segaris senyuman sentiasa tertera di raut wajah tua ibuku itu..huhuhu...kakak aku x dapat nk tolong pagi tu coz dia terpaksa ke tadika Asha kerana pada har yang sama, Ashamenerima anugerah pelajar cemerlang...uish bijak jgk ank buah aku ni..hahah...puji dia kejap..wawawwa..
    sepanjang majlis...aku menjalankan tanggung jawab aku seperti biasa. Setiap kali kenduri cukur jambul, keje aku sama...jadi tukang pegang dulang isi alatan untuk mengunting rambut...boleh dikatakan kerja tetap akulah tu...huhuhu...x pe kaka, adik dapat nak t...akak ambil alih tugas tu k..hehehhehe..bila tu???? tunggu masa dan ketikanya...hehehhe...
   Faris ni lain sikit dari abang dan kakak dia...dia paling baik time kena pusing untuk di gunting rambutnye...time Danish dulu...fuh...ligat...bdk ni x reti duduk diam...panas sikit nangis...dah siap gunting rambut...maka majlis makan2 pun bermula...huhuhu...majlis berakhir pada pukul 6 ptg tapi time tu aku dah selamat berangakat pulang ke Segamat..walaupun sedih...tetapi nk wat camne..terpakse..hhuhuhu..dahlah..mals nk bebel..jom tgk gmbr2 kandid time kenduri hari tu..

    cara-cara nak potong jambul


.               mula2 kena suap air zam-zam kat mulut baby comel ni...hihihihihihihihihii


Pastu...amik sikit air bedak sejuk...sapu kat ubun-ubun dia


 
Then potonglah sedikit rambut si Faris ni...kesian dia...dah xde rmbt




mak jaga2 suapkan si Faris tu..jangan sampai tersedak cucu kesaynagn mak tu...huhuhuhuhhuhu
















kesian Faris...kepenatan kene dukung dek uminye..huhuhuu...sabar yer sayang




Antara tetamu yang hadir dan memeriahkan majlis...sapelah yang paki baju oren tu yer...kesian dia kene pegang berat...hihihihi












nilah anak sedara and nak sepupu ku...yang sebelah tu...wajiblah si Muhammad Danish Mikail n yang sebelah kanan ni...Siti Fatimah..anak sepupuku..



 

hahahhahah...korang x perasan semasa gambar ini diambil...hihihi...selamat menjamu selera yer...







No comments:

Post a Comment