Haluuu...
wah, rpnye dh sebulan lebih aku x type ape2 kat blog aku ni,kesian. Entah mimpi ape mlm ni, selepas berjaya merembat kembali brodband ku dr tawanan bella (hehehehe), aku tb2 dpt ilham nk ubah blog aku ni. Thanks sgt2 kat blog widget yg dh bnk tlg aku, menambahkan koleksi widget dan aksesori serta mencantikkan lagi blog aku (hakikatnye aku taw, blog aku mmg x berapa cantik pun..huhuhuhu). Ape2 pun ni lah RUANG ANGKASA ku yang baru. tempat yg aku cb untuk memuntahkan segalanya and berkongsi pahit manis hdp aku (ayt skema jap). So, enjoy k..love me and all of you..mmuahh..
Setelah puas ku di caci sebagai virus, kini ku terbang menggapai bintang di langit biru
Tuesday, April 19, 2011
Wednesday, March 02, 2011
Aktiviti bersukan
Hehehe, kali ni, nk citer pasal aktiviti riada kitaorg buat tadi. Actually, dh lm house mate aku g main badminton n berbasikal ni, cm aku je selalunye mls nk g. Tapi, entah mimpi ape ptg ni, aku blh join diorg main badminton. pegh, mahu tercabut tangan aku main badminton td, tp ok jgk, mengeluarkan segala peluh2 yang terkandung dalam badan. hehehhe. Antara pemain yang berentap hari ni (wat ayt gimik) adalah:
Norhidayati (yat)
Nabilah (bella)
Norasfahana (ana)
Norhayatul Syima (syima)
Haslinda (Linda)
Nadia Anis (Nad)
Norfaziatun (eton)
Norsyahida ( syida)
Aida
ok, esok main lagi
video perlawanan antara nad n syima
Norhidayati (yat)
Nabilah (bella)
Norasfahana (ana)
Norhayatul Syima (syima)
Haslinda (Linda)
Nadia Anis (Nad)
Norfaziatun (eton)
Norsyahida ( syida)
Aida
ok, esok main lagi
video perlawanan antara nad n syima
MoDuL oh MoDuL 2
Ok, dah hbs bab ceramah, maka keesokkannya, bermulalah untuk second sesi modul. Best sei modul kali ni, x bosan sampi x sedar masa berlalu, hohoho. Klu smlm ceramah, hari ni, kitaorg buat aktiviti. Alah mcm modul2 yg dl. wat taaruf dan seangkatan dengannnye. Aku satu group ngan Nad, Maz and Aem. Tapi time bagi group, kitaorg pecah. hohoho.Banyk jugaklah sesi yang kitaorang wat, tapi yang paling x bleh lupa, game yg terakhir, dimana, sorang wakil dr setiap group diminta kuar n wat pidato. Pas tu kitaorg yg tinggal kat dlm ni, kn wat aktiviti..
pidato pertama- time minah ni cakap, kitaorg kn tanya mcm2 soalan smpi dia tension
pidato kedua - time minah ni plk, kitaorg kn gelak. lawak habis coz, dia lnsung x ckp, sm gelak ngan ngan kitaorg
pidato ketiga - time minah ni, kitaorg kn bercakap sesama sendiri. hahahha lawak2
dahlah mls nk tulis bnyk2, jom tgk gmbr ni
Tulah antara kisah time aku g modul hari tuh..
chow
pidato pertama- time minah ni cakap, kitaorg kn tanya mcm2 soalan smpi dia tension
pidato kedua - time minah ni plk, kitaorg kn gelak. lawak habis coz, dia lnsung x ckp, sm gelak ngan ngan kitaorg
pidato ketiga - time minah ni, kitaorg kn bercakap sesama sendiri. hahahha lawak2
dahlah mls nk tulis bnyk2, jom tgk gmbr ni
| me with lin. hehehe |
| una klu x slah. ni bdk group aku |
| minah mn lah ni |
| maz tgh bg pidato. tp kitaorg dok bercakap |
| masing2 tgh kusyuk dgr |
| aem happy betul |
| aku x ingat nm bdk ni |
chow
Saturday, February 26, 2011
MoDuL oh MoDuL
Wah, dh beberapa hari aku x tulis blog. Selalunya, bk blog sbb nk chek ade citer baru di update x. Hahaha. But today, tiba-tiba aku tertarik nak menulis blog aku, menceritakan pengalamn aku melalui modul tadi.. Pegh skema lah plk aku pnye ayt ni kan. hahaha.
Actually, ni first time aku rasa menghadiri modul adalah satu nikmat disamping menambahkan ilmu pengetahuan. Petang ni, kitaorg di beri ceramah. tapi, ceramah yang sangat bermakna pada aku. Mngkin pada certain orang, modul = membosankan, hakikatnya, sebelum ini, aku pun mcm tu jgk, tp bl dengar apa yang En Rashid and En Azman perkatakan, sangat memberi impak dalam hidup aku.
Dalam ceramah yang diberi oleh En Rashid td, dia bnyk menekankan kepentingan kita menjadi pemimpin. Tanpa sedar, kita sentiasa menjadi pemimpin tidak kiralah diri sendiri atau org lain. Satu hakikat yang tidak dapat disangkal lagi. Beliau jugak banayak menekankan mengenai keagungan Tamadun Islam dalam memipin dunia. Zaman Rasulullah menjadi contoh bagaimana perkembangan manusia itu berlansung. Aku cukup tertarik bila dia turut menceritakan mengenai kisah seorang pengembara yang memerhati seekor semut yang menolak sebongkah gula yang 3 kali ganda dari badannya untuk masuk ke sarang semut tersebut. Dengan usaha yang gigih, perkara yang nampak mustahil pasti berjaya dilakukan. Ia memberi satu kesedaran pada aku tentang betapa pentingnya usaha yang gigih serta tawakal kepada ALLAH S.W.T dalam mencaturkan kehidupan kita ini. Ternyata tidak sia2 masa 2 jam yang digunakan untuk mendengar ceramah tersebut.
Setelah selesai je En Rashid kitaorang pnye ex KP memberi ceramah, sesi disambung pula oleh Dr Azman. dalam ceramah ni, beliau banyak menyentuh tentang kemahiran pembelajaran kendiri. Kat sini baru aku sedar, rupanya banayk teknik beljar yang erlu aku praktikkan tetapi hakikatnya, aku x praktikkan. dalam post nnti aku terangkan sikit, mcm mn nk wat article review yang best, selepas aku belajar td kat ceramah. hehheheh..
oklah.. dah banayk sangat aku bercerita ni, t kita samabung lagi ok. Chow
Actually, ni first time aku rasa menghadiri modul adalah satu nikmat disamping menambahkan ilmu pengetahuan. Petang ni, kitaorg di beri ceramah. tapi, ceramah yang sangat bermakna pada aku. Mngkin pada certain orang, modul = membosankan, hakikatnya, sebelum ini, aku pun mcm tu jgk, tp bl dengar apa yang En Rashid and En Azman perkatakan, sangat memberi impak dalam hidup aku.
Dalam ceramah yang diberi oleh En Rashid td, dia bnyk menekankan kepentingan kita menjadi pemimpin. Tanpa sedar, kita sentiasa menjadi pemimpin tidak kiralah diri sendiri atau org lain. Satu hakikat yang tidak dapat disangkal lagi. Beliau jugak banayak menekankan mengenai keagungan Tamadun Islam dalam memipin dunia. Zaman Rasulullah menjadi contoh bagaimana perkembangan manusia itu berlansung. Aku cukup tertarik bila dia turut menceritakan mengenai kisah seorang pengembara yang memerhati seekor semut yang menolak sebongkah gula yang 3 kali ganda dari badannya untuk masuk ke sarang semut tersebut. Dengan usaha yang gigih, perkara yang nampak mustahil pasti berjaya dilakukan. Ia memberi satu kesedaran pada aku tentang betapa pentingnya usaha yang gigih serta tawakal kepada ALLAH S.W.T dalam mencaturkan kehidupan kita ini. Ternyata tidak sia2 masa 2 jam yang digunakan untuk mendengar ceramah tersebut.
Setelah selesai je En Rashid kitaorang pnye ex KP memberi ceramah, sesi disambung pula oleh Dr Azman. dalam ceramah ni, beliau banyak menyentuh tentang kemahiran pembelajaran kendiri. Kat sini baru aku sedar, rupanya banayk teknik beljar yang erlu aku praktikkan tetapi hakikatnya, aku x praktikkan. dalam post nnti aku terangkan sikit, mcm mn nk wat article review yang best, selepas aku belajar td kat ceramah. hehheheh..
oklah.. dah banayk sangat aku bercerita ni, t kita samabung lagi ok. Chow
| Smbil dgr ceramah, sambil bergambar bersama bela |
| me... |
| Bella |
Saturday, February 19, 2011
YANG TERINDAH
Entahlah knp, sejak dua menjak ni, rase mood lovely dovey. Aku pun x taw knp. Especially, pas B ajk bertunang. wah, rase mcm ade butterfly dlm kepala je. hahha.
Tgh jiwang2 tu, skli dgr lagu ni, lagilah aku melayan jiwang. adoi. rindu bangat sama si dia. jom kita dgr lagu ni sama2 ea
Thursday, February 17, 2011
Ungu Ft Rossa - Tercipta Untukku
Lagu dh lama dah ade, tp br je dgr. Bila dengar lagu ni, aku terfikir. Siapalah agaknye yang ALLAH dh takdirkan tercipta untukku? Mungkinkah Hazwan Hazmi? Aku harap sangat dia dan dialah yang aku selalu doakan menjadi Adam aku. Doakan yea sume kawan-kawan, semoga jodoh aku dengan dia. Amen. Tetapi, klu dh tertulis di Luh Mahfuz bahawa jodoh aku bukan dengan dia, aku tetap terima. Siapalah kita untuk mempersoalkan setiap takdir itu kerana kita hanyalah hambaNYA. Betul x? ok
So, x kiralah sesiapa pun yang tercipta untuk kita, semoga sinar kebahgian sentiasa mengiringi kita. =)
Wednesday, February 16, 2011
TesT French
Haloo..
Hari ni, nk citer pasal Test French yg baru pas kitaorang amek. Best taw belajar French ni, mcm2 ayt baru kita dapat. Nk taw x certain perkataan dalam bhs French?? Jom kita belajar
Bonjour - Selamat
Je Maplle Aida - Nama sy Aida
J'taime - I love u
Merci - Tq
Tu sikit2lah dlm bhs Perancis. Nak taw lebih2, kene beljar lah ea. heheheh. Nk taw x mcm mn keadaan geng kitaorg time test td? hehheh jom tgk gmbr2 ni.
Hari ni, nk citer pasal Test French yg baru pas kitaorang amek. Best taw belajar French ni, mcm2 ayt baru kita dapat. Nk taw x certain perkataan dalam bhs French?? Jom kita belajar
Bonjour - Selamat
Je Maplle Aida - Nama sy Aida
J'taime - I love u
Merci - Tq
Tu sikit2lah dlm bhs Perancis. Nak taw lebih2, kene beljar lah ea. heheheh. Nk taw x mcm mn keadaan geng kitaorg time test td? hehheh jom tgk gmbr2 ni.
Sebelum Test French
| Mk gabra nk amek test jap |
| senyum menawan bella |
| Datin control ayu pe?? hehehhe |
| Datin Linda, Datin Yat, Shida and Eton hehhehe. Semasa amek test |
| Syima tgh test |
| Time Nadia |
| Bella lak Pas Test French |
| Syida and Eton pas beli mknn. |
| me n bella. Thats for today. Nnti ade ms aku citer g. Chow |
Subscribe to:
Posts (Atom)