LONTARAN KATA

Keindahan dunia bukan kekal..tp keimanan di dada menjadi kayu ukur sejauh mana kita berpegang kepada agama Islam yang satu dan mentaati perintah ALLAH yang Maha Esa


Sunday, August 29, 2010

My sweet Present I ever Had


Hari khamis hari tu memang sangat sweet dlm memori hidup aku. First time in my life, aku dapat hadiah besday paling sweet dlm hidup aku. Mungkin ramai yang cakap macam cinta buda-budak, tapi biarlah, as long aku suka benda tu and  its come from my sweet hubby. Setelah hampir 2 tahun menanti, at last hadiah besday aku sampai jgk. thank you B.. I love u so much. nak taw ape yg aku dpt? jom tgk ni..hehehhe


Ni hadiah besday tahun lepas sebenarnya, tp dulu x sempat hantar so my hubby send tahun ni..huhuhu



this is my present for this year. dah lama taw nak music box ni.


thank you b, i love it so much


     That is my besday present from my sweet, cute and handsome and special boy friend, Mohd Hazwan Hazmi. Thanks b, for all that and to love me with all your heart. I love u too and hope we will be together forever. You are the best person who appear in my life beside my family. Love u..

IID with DRAGNAGA (jem buah naga)




         IID stand for Inovation Invention Design. Actually, pertandingan ni dh lama ade, tp baru tahun ni aku masuk bersama dengan group aku. Nak taw x, mcm mana kitaorg boelh tercampak masuk dlm iid? hehehe..jom baca seterusnye
        Semuanya bermula dari projek ETR kitaorg. seperti yg diketahui umum, setiap part 6 perlu mengambil subjek ETR sbgi pendedahan terhadap subjek perniagaan, include fakulti aku, IS110. So, setelah diberi tugasan n tema iaitu flora n fauna, kitaorg 4 org pun start lah berfikir nak wat pe. Mcm2 kuar idea, tapi last2 kitaorg pilih buah naga as our main product. So, drpd buah naga, kitaorg pecahkanlah nk jd ice cream buah naga, jem buah naga, yogurt n bermacam2 lagi. Setelah 2 minggu kelas berlansung, sekali lecturer kitaorg ckp, why not kitaorg st kelas masuk pertandingan IID coz kitaorg pun leh dikira inovasi n invention jgk. Klu ikutkan mula, mmg mcm mls, tp seronok jgk, so kitaorg pun decide nk msk.
        Tapi serius mmg cm mls gl nk msk. Hahaha. but at last, setelah persiapan on the spot di buat, kitaorg berjaya masuk. Lupa nk g taw, untuk IID ni kitaorg pilih untuk menyediakan jem buah naga, memandangkan ia sgt mudah disediakan n tempat yang convinient. tempat pembuatan dia, of course kat rumah As, memandangkan tempat dia plg dekat. haahahha
So, tepat 25/8/10, kitaorg pun masuklah pertandinagn ini. Kat bwh ni sume gmbr2 kitaorg kat IID
Ni lah buah naga yang belum di hancurkan 


yang ni pas dah selamat di hancurkan. Pas ni, terus masuk dalam kuali n masak dengengan gula
Nilah jem buah naga yang dah siap di buat.

Nimasa kat pertandinagan IID

nilah banner kitaorag..

din tgh bagi penerangan kat org yang bertanya.
  
nilah group kitaorg...

So..kat sini sy nak ucapkan jutaan trima kasih to all my group members, Din, Yat, As and me yang dh bertungkus lumus menjayakan projek kita ni. X sangka, dlm last minit, kita masih berjaya dapat gangsa. Esok kita g amik medal kita tu ea. hehehhe.. good job every one.























Airplanes


First dengar lagu ni kat din..ml cm bese je..tp lm2 dengar..best jgk..sgt mendalam maksudnye.
dengarlah ea

BLN RAMADHAN

Ramadhan..
dlm sekejapan 
telah hampir 19 minggu engkau menyapa kami
tidak sedar rasanya masa berlalu
belum puas untuk aku menikmati sinar mu
kini..
engkau sedang mula merangkak pergi
Ramadhan
dlm sekejapan ini
ku terfikir dan ternanti
adakah tahun depan 
ku masih bisa menyapa mu
masih tegar menunaikan kewajipanku kepadaNYA di dlm bulan mu
masih ampuh untuk memiliki fadhilat di setiap perlakuan ku
ah aku bagaikan tidak mahu berpisah dr mu RAmadhan
Ramadhan
dengan kehadiran mu yang sekjap ni
ku harus merebut peluang keemasan ini
untuk memperbanyakkan pahala
bagi mnghapus dosaku
 yang tak terhingga kepada Tuhanku Yang Maha Esa
semoga di bulan ini
ku bisa tersedar kembali dari keindhan janji palsu dunia
dan merenung serta kembali ke jaln yang direhaiNya
Ampunkan ku Ya ALLAH
ssungguhnya, terlalu bnyak dosaku kulakukan
sehingga tidak termampu di hitung dengan jariku.
Ampunkan ku YaALLAH
Ampunkan ku YaALLAH
Tuhan sekalian alam.. 


Wednesday, June 23, 2010

sepanjang cuti 2 bulan..

elop. Wah dah lama betul ku x jengok blog aku ni.Kesia ko yer blog. HUHUHUHU, sorry yer. tp apa pun, sepanjang 2 bulan aku cuti ni, mcm2 citer ade. sedih, suka, ketawa, menangis pun ade. start cuti hari tu, aku lepakkan diri aku kat rumah je. nk keje, for sure x dpt punye, so duduklah aku menghabiskan beras kat rumah kakak aku ni.hihihhi. tp..tb2 al kol, tanya sama ada aku nk join x tournament catur bistari and jadi seki kat situ, apa lagi, dh lah bosan, aku pun join lah. mmg best 4 hari kat sana. kebetulan yat pun ade sekali, so x lah boring giler2. tapi aku dpt ramai kawan baru kat sana, dr uthm n utm (eventhough aku x ingat dah nama diorang..hehehehe) lupa aku nk ckp, tournament tu kat JB and that was my first time went to JB. hahhahah..kesian kan. sepanjang kat sana jgk, aku kene jadi banker. sumpah, pas ni aku x nak jadi banker lagi dah klu men. x best giler.huuhuhu..better jadi pemain. itu satu hal, ni kemudian waktu nk balik. hbs time tu ptg, ml ingat nk tido umah ct, sekali dia xde kete lak amik aku ngan yat, so mlnye nk tido hotel mrh je, tp din lak ckp, hotel mrh kat situ dh mcm tmpt yg x sepatutnye kitaorg g, pegh musnah harapan jap, then aku wat keputusan, balik jelah terus. hehehhe. yat cm cuak, tp aku leh wat bodoh je. kesian yat. ish999. survey punye tiket, sekali dapat bus kul 7.30p.m (dikatakan) aku dengan bangganye menanti sehingga detik 7.30 dan akhirnya tiba. tapi...setelah hampir setengah jam tunggu, bus ni x gerak2 jgk. dahlah aku tgh cuak, sebab ade 2-3 org je naik bus tu, sume lelaki lak tu. adoi, akhirnya kul 8.30 bus pun bergerak.wah nsib baik. tapi, sekali smpi segamat, bus ni kn tkr plk sebab ade 2 org je yg nk g kuantan, nailah bus cpt experess, sekali x sampi 20 minit, kn tkr lg bus. pegh aku dah bengang gile dah ni, law tkr lagi sekali mmg aku wat keje giler, jln kaki jer. nasib baik x tkr dah. fuh selamat jap. tp dalm bus tu, aku dah lah dok second depan, pakcik driver tu leh bwk bus mcm giler. entah berapa kali nk terbabas. klulah betul2 terbabas, sure aku dh alam barzakh dh ni. tp nasib baik, ALLAH masih nk pnjgkan umo aku dan suh aku bertobat, bnyk sgt dosa lg ni..huhuhu. so kul 1 sampailah aku kerumah kakak aku. sib baik sepanjang perjalanan hazwan temankan aku. x lah rase sunyi sngt time tu..thnx Bie. selepas balik rmh, aku pun mulakan rutin harian aku tolong mak aku masak, kms rms n jaga budak 2 ekor tu..hehhehe. bosan 2 mmg bosan, tetapi oklah. pastu nak dijadikan kisah lagi, waktu tu, aku g atm nk kuarkan duit secara meps, pegh gile hampeh atm tu, dia boleh telan duit aku. kat akaun potong tp duit x kuar. mangkuk ayun punye atm. klu ikutkan hati ku yg dh mcm larva, nk je aku tendang je atm tu, tp sakitlak kaki aku, plus kat belkang aku ade mamat hansom, aiyak, jatuh lah plk saham t..heheheh (sempat g menggatal tu), so aku pun g ke bank islam n wat report, kn tggu plk lah lg 2 mnggu. adoi. hari jumaat ni genaplah 2 mnggu. x g chek pun g duit aku ade ke x. hehehe. bisrlah. x lupe jgk kepada kawan u atiqah anak pakcik wagiman yg selalu bermesej ngan aku. thnx tqh oit2 sudi bermesejan dengan aku..hahahaha.
enough cite sedih, g kecite ala2 happy ckit..time cuti ni, entah cm ne jalinan persahabatan time f5 dl yg ala2 dh terputus leh smbg semula among kawan2 kelas aku. ni sume di fb ler. aku jmpe farah, anne, mashi n yg lain2. hehehe. then kuar nagn diorg, tp yg plg x leh lupa, ade sorg classmate aku dah bertunang. pegh, giler awl, tp..awl ke? hermph rasanye sekrg dh standard tunang 23. ramai yg dh kawen pun. aku? entahlah. lmbt g kot. hazwan kata tunggu dia hbs belajar, dpt keje, beli rmh beli kete br nk fkir sal kawen. adoi. alamtnye lmbt lg lahtu..mngkin 2-3 thun lg..huhuhu.. nk wat cam ne, nsb bdn. hahahaha.. then 9 jun hr tu, besday bdk danish mikail. wah x sangka, dh 2 thn bdk tu.huhuhu..sekejap jek masa berlalu. faris lak dah pndi berjalan, dia plg awl berjalan. kakak n abg dia sume 1 thn lebih br jln, dia 11 bln dah jln. tp yg plg nakal, mmg dia. pening nk layan dia ni. but the most unforgetting memory adelah bile aku berjaya dpt dl sem lps. wah..bahagia sungguh2 asalnye aku cuak gile. cm xde harapan nk dl, tp seklai tqah chek kan untu aku, dia boleh ckp "aida gile!dl lah sengal!.....congrats." tq sekali lg yer tqah. heheheh. so sempena meraikan kejayaan ku, esok kenalah wat pulut kuning...nk diber kepada budak2 kelas farisha, bdk darjah 1..hehhe. semoga sem dpn dpt lg.. hehehhe. rasenya smpi kat sini dulu kot, t aku smbg g ea. sure, kali ni aku akan cb aktifkan diri kat blog ni..heheheh

Wednesday, February 17, 2010

cuti dan cuti..

kadang-kadang, kita terlalu inginkan cuti. boleh berehat, tido dengan secukupnye, enjoy dan pelbagai lagi yang seangkatan dengannya. tapi kadang-kadang aku rasa, cuti ni x perlu buat masa tertentu. contoh terbaik time sekarang. disebabkan sekarang ni tengah cuti, so, segala urusan terpaksa wat dari rumah. dahlah sume tu urgent punye urusan. nak x nak terpaksalah kol org sana sini nak mntk tolong. yang mana nak surat sekarang pun terpakaselah wat. huhuhu...kan bagus law x cuti, urusan boleh disettlekan dengan cepat. duit pun x bnyk lari untuk kol sana sini. huhuhuhu.. tapi kalau x cuti terus pun x boleh jugak. nnti kepala boleh pecah beb dengan sume eksemen tu..so the moral valuenya.. wat lah keje anda cepat n kalau boleh setllekan sebelum cuti k...byeee

Sunday, February 07, 2010

sEmalam yang x mngkin ku lupa...

haluuuuuuu...
dah berzaman rasanya aku x update blog ni, bkn ape, xde mase sei.. tapi yg psti spnjg aku x update blog nie, bnyk betul kenangan terindah aku lalui, terutama...bersama family aku..kawan-kawan and not forgetting someone special yg sentiasa buat aku menangis, ketawa, merajuk, sakit hati, menyampah, rindu dan seangkatan dengannye.. sape dia? nnti2lah aku bagi taw sape...hahahah poyo sei, padahal ramai dah tahu sape dia tu...hehehehh..
kenapa aku kata seeeeeeeeemalam yang x mngkin aku lupakan adalah bnyk kenangan yg berlaku seeeeeemalam ni, seeeeeeeeemalam, aku happy sebab dapat wat selling burger tertinggi, seeeeeemalam aku bergembira berjalan samapi ke melaka, seeeeeeeeeeemalam aku menangis demam x habis-habis and seeeeemalm juga aku cemburu tahap gaban bile ade perempuan boleh amek gambar siap nk peluk boyfriend aku...woi suka hati kau je nak peluk2 bf aku..sepak baru taw..huhuhu.. tapi yang pasti semua itu hanyalah seeeemalam yang x mungkin akan ada pada hari esok lagi....wah...rindu nye ngan family ku...voz dah sebukan x blk...huhuhu...(TT)...sedey2...oklah..chaw lah dulu...semoga esok menjanjikan kebahagian buat kite...peace.....